Laatste dagen genieten .. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Simone Koert - WaarBenJij.nu Laatste dagen genieten .. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Simone Koert - WaarBenJij.nu

Laatste dagen genieten ..

Blijf op de hoogte en volg Simone

31 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo lieve familie en vrienden,
Over een paar dagen kan ik jullie al mijn mooie foto’s laten zien en mijn geweldige ervaringen met jullie delen. Voor die tijd zal ik jullie voor de laatste keer nog een aantal minuten vermaken met een verhaal van mijn laatste avonturen hier in Zuid-Afrika!
Na mijn laatste verhaal begon mijn vakantie. Samen met Marcella, Bart, Anton en Egbert vloog ik naar Port-Elizabeth. Waar vandaan we via de Garden Route naar Kaapstad zouden rijden. De eerste dag zijn we naar de bungeejump bridge gereden. Dit hebben we natuurlijk ook gedaan, dit was onwijs gaaaaf! Hierna zijn we naar Plettenberg Bay gereden, waar we accommodatie hadden geboekt voor onze eerste. Gezellig een kamer delen met 3 anderen.. Een nederlands meisje en twee onwijs leuke zweedse jongen… uhu.. Dit meisje, waarvan ik de naam gelijk vergeten ben, ging met ons mee iets drinken bij het strand, om vervolgens lekker in een vis restaurantje heerlijk te eten.
Toen we terug kwamen bij onze accommodatie, ging iedereen daar op stap. En wie zijn wij dan om niet mee te gaan!? Dus we hebben heerlijk onze heupjes los gegooid in de plaatselijke 16+ club van Plettenberg. We hebben ons goed vermaakt!
De tweede dag zouden we naar Knysna rijden. Een heel mooi plaatsje aan het strand. Hier hebben we een bootje gehuurd en heerlijk genoten! Savonds zijn we via George, ontzettend mooie boom bekeken, naar Oudshoorn gereden.
In Oudshoorn zijn we de dag begonnen bij een Struisvogel boerderij, om vervolgens door te rijden naar Mosselbay. Waar we heerlijk hebben gelunchd aan het strand. Daarna zijn we door gereden naar het zuidelijkste puntje van Afrika, Cape d’agulhas. Daarna naar Stellenbosch, waar we onze accommodatie hadden geboekt. Door wat omstandigheden, zijn we toen per ongeluk in Kaapstad aangekomen. Een kleine invoerfout in onze navigatie.. Uiteindelijk aangekomen hebben we lekker gedineerd en de volgende dag, oudjaarsdag, stond onze wijntour op het programma. We zijn langs verschillende wijnboerderijen gereden om heerlijke wijntjes te proeven. Heerlijk dagje om het savonds lekker te braaien en nieuwjaarsavond te vieren in Kaapstad bij onze mede studenten.
Na een geweldige jaarwisseling, zijn we het nieuwe jaar begonnen met een heerlijk dagje op het strand en we hebben de nieuwjaarsduik gedaan in de ijskoude Atlantische Oceaan.
In Kaapstad hebben we verder Robbeneiland bezocht, Lionshead beklommen, de Tafelberg op geweest, heerlijk geluncht met lieve vriendinnetjes, lekker uiteten geweest, naar Kaap de Goede hoop geweest en heeel veel genoten van dit prachtige land!
Op zondag 5 januari moesten we helaas weer terug naar Johannesburg, om nog 4 weken stage te lopen..
Marcella en ik wilden nog graag een reisje maken naar Lesotho. Een land in Zuid-Afrika. Hiervoor hadden we nog een vrije dag nodig, dus gingen we na vragen hoeveel vrije dagen we nog over hadden. Wat bleek, nog vier dagen, dus mochten een week eerder stoppen met stage en in die week nog 1 dag terug komen voor de evaluatie.
Nog twee weken supervisen in de housekeeping, dus de kamers controleren of deze goed schoon zijn en de schoonmaaksters aansturen. Elke dag weer een leuk Zulu feestje met schreeuwende vrouwen. Je begrijpt er niks van en hebt geen idee of ze boos zijn omdat ze zo schreeuwen of dat het vriendelijk bedoeld is.
Na de housekeeping nog 1 weekje finance en de reis naar Lesotho kon beginnen.
Samen met Stan, Tjerry en Maartje, studenten die klaar zijn met hun stage in Kaapstad hebben we deze reis gemaakt. We sliepen in een plaatsje ten Oosten van Lesotho en gingen een trip maken waarbij we 1 nachtje in Lesotho zouden slapen. Het was heel bijzonder om dit allemaal te zien, de mensen die hier nog in hutjes leven, herders die een 6 maanden alleen leven met hun dieren, de vrouwen die voor het huis zorgen en op het land werken. Het was erg indrukwekkend om te zien hoe deze mensen hier leven.
Op donderdag hadden Marcella en ik onze evaluatie bij ons hotel en moesten we afscheid nemen. We hadden voor alle afdelingen stroopwafels mee genomen.
Nu is helaas de tijd aangebroken om onze koffers in te pakken en afscheid te nemen van Johannesburg, ons thuis voor 5 maanden. Zaterdag vertrekken we om 20.30 richting Abu Dhabi, om vanaf daar naar Nederland door te vliegen..
Bedankt voor jullie lieve berichtjes, voor het lezen van mijn avonturen en ik zie jullie in Nederland!
Dikke kus,
Simone

• 31 Januari 2014 - 18:37

Carlyy:

Jaaaaaa, kan niet wachten tot je weer terug bent! Kus en knuffel xxxxxxx