Weekendje Durban, weekje nacht, dagjes genieten - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Simone Koert - WaarBenJij.nu Weekendje Durban, weekje nacht, dagjes genieten - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Simone Koert - WaarBenJij.nu

Weekendje Durban, weekje nacht, dagjes genieten

Blijf op de hoogte en volg Simone

17 November 2013 | Zuid-Afrika, Durban

Lieve allemaal,

Toen ik mijn vorige verhaal heb geschreven, heb ik die dag een vlucht geboekt naar Durban. Samen met Marcella zou ik het volgende weekend naar Durban gaan. Dit is een plaatsje aan de Oost kust van Zuid-Afrika. Lekker een weekendje op het strand liggen en uitrusten, wat een heerlijk vooruitzicht. We zouden vrijdag avond vliegen en zondag avond weer terug vliegen naar Johannesburg. Eerst nog vijf dagen werken bij de receptie van het hotel en nog een report schrijven voor school, maar toen was het eindelijk vrijdagmiddag 4 uur en mochten we naar huis. Om de laatste dingen in onze koffer te doen en richting het vliegveld te rijden.
Op het vliegveld ingecheckt bij een apparaat en even lekker gaan dineren. De vlucht zelf duurde minder dan een uur. Vanaf de luchthaven in Durban was het nog ongeveer drie kwartier rijden naar de kust. We vielen beide bijna in slaap in de taxi, dus aangekomen bij ons verblijf, zijn we ook maar lekker gaan slapen. De volgende morgen heerlijk ontbeten bij de lunchroom welke bij onze accommodatie hoorde en door gegaan naar het strand. Het waaide deze dag erg hard, dus we hebben helaas weinig surfers gezien en veel zand op ons gehad, maar heerlijk uit de wind in de zon op het strand gelegen. ’s Avonds zijn we naar het centrum van Durban gegaan. Er was een jongen uit Duitsland die geld nodig had en ons graag wilde brengen. In het centrum zijn we uitgebreid uiteten zijn geweest en daarna hebben we nog een heerlijke cocktail gedronken.
Toen was het alweer zondag en moesten we voor 9 uur uitgecheckt zijn. Wonder boven wonder waren we al voor deze tijd uitgecheckt en hebben we weer heerlijk ontbeten. Na het ontbijt hebben we een wandeling over het strand gemaakt, wat een paar prachtige foto’s heeft opgeleverd. Daarna bij het zwembad gelegen en gelunched aan het strand. Rond een uur of 7 moesten we weer richting het vliegveld om terug te gaan naar Johannesburg, onze relax weekendje zat er helaas weer op. De Duitse jongen had nog steeds geld nodig en wilde ons weer naar het vliegveld brengen. Op het vliegveld nog even wat gegeten en weer richting Johannesburg. Hier hadden we onze auto geparkeerd, dus we konden weer gelijk naar huis rijden. Om lekker te gaan slapen en goed uitgerust te beginnen aan een nieuwe werkweek.
Maandag begon mijn laatste week bij de Front Office, mijn laatste week bij de receptie. Hier was ik wel blij mee. Ik heb het hier leuk gehad, veel geleerd, maar het is weer tijd voor iets anders. Er zijn ook twee nieuwe werknemers bij de receptie. Er staat nu dus erg veel personeel bij de receptie. Vrijdagmiddag was het weer tijd voor een vrijdagmiddag borrel. Na het werk ben ik samen met Marcella heerlijk een cocktail gaan drinken met een lekker borrel hapje. Later kwam Bart ons nog gezelschap houden en besloten we lekker ergens op terras iets te gaan eten. We hebben besloten om naar een vis restaurant te gaan, daarna zijn we nog bij een club op bezoek geweest. Van de vorige keer hadden Marcella en ik een veel beter beeld van de club, dus zijn niet heel lang gebleven.
Zaterdag zijn we naar een African Market geweest. Een hele leuke markt waar ze allemaal zelf gemaakte dingen verkopen en ook verschillende eetkraampjes zijn. Het was erg warm, dus we hebben het niet heel lang uitgehouden op deze markt. Eind van de middag zijn we naar een pooldeck van een hotel geweest en hebben daar in het restaurant gegeten, om vervolgens nog een drankje te doen op het pooldeck.
De laatste dag van het weekend was alweer aangebroken en deze dag stond Arts on Main op het programma. Dit is een markt met allemaal etenskraampjes. Waar je maar trek in hebt, je kan het hier eten. Er is van alles. Het zijn niet alleen etenstentjes, maar zijn ook mensen die kleding, sieraden, accessoires, kunst etc. verkopen. Hierna zijn we naar een roof top geweest, de living room. Dit was op een dak in down town Joburg, waar alternatieve muziek gedraaid werd. Je kon hier lekker ontspannen en een drankje doen, waarbij je uitzicht hebt over het oude CBD van Johannesburg. Het zag eruit als een kas met planten, maar dit gaf een goede sfeer.
Na hier een drankje te hebben gedaan zijn we weer naar het Pooldeck geweest van hetzelfde Sun hotel waar we zaterdag hadden gegeten. Hier heb je heel mooi uitzicht over het nieuwere Johannesburg. Hier even genoten van het goede leven. Prachtig uitzicht, cocktail in je hand, heerlijk onderuit gezakt op een loungebank en het zonnetje dat je gezelschap houdt.. Wat een heerlijke dag. En om dit goed af te sluiten nog even lekker sushi gegeten.
Toen ik thuis kwam heb ik even een uurtje geslapen en mocht ik beginnen aan mijn eerste nachtdienst. Vanaf zondag avond tot en met vrijdagochtend had ik vijf nachtdiensten. Ik heb nooit eerder nachtdiensten gehad dus ik was benieuwd. Ik was ook heel benieuwd wat ze de hele nacht deden en hoe je jezelf wakker kunt houden. Ik had me voorbereid door energydrink te drinken en koffie. Zo zou ik de nacht wel door komen. Ik ben ook alle nachten doorgekomen en m’n lieve collega’s begrepen wel dat ik een meisje was dus vaker moest rusten en lekker moest gaan zitten. De ene nacht heb ik met de beveiliging voetbal gekeken aan de bar, een nacht heb ik aan school gewerkt, maar meestal was ik gewoon bezig. ’S Nachts krijg je ook een maaltijd tijdens je pauze, maar ik at alleen een appel. Snachts een hele maaltijd eten is niks voor mij. Verder is het vooral heel rustig tijdens de nacht en worden alle resultaten van de dag verwerkt en al het papier werk voorbereid voor de volgende dag. Om half 7 komen de receptionisten alweer en om 7 uur, mocht ik meestal weer lekker naar huis. Op aan raden van moeders eerst even wat eten en rustig iets lezen, om vervolgens lekker in slaap te vallen. Rond een uur of 3 werd ik altijd wel weer wakker en ging ik een duikje maken in het zwembad, lekker douchen of badderen. Dan weer eten en genoeg koffie drinken om de nacht weer door te komen.
Ik heb alle nachten overleefd en vrijdag lekker een vrijdagmiddag borrel gehouden op het pooldeck bij Southern Sun. Zaterdag ben ik samen met Marcella met een kabelbaan omhoog gegaan. Vanaf deze berg konden we uitzicht hebben over Johannesburg en Pretoria, een plaats boven Johannesburg. Ook zouden we Botswana kunnen zien. Helaas was het enigszins bewolkt en zagen we deze plaatsen niet, maar we hadden wel een schitterend uitzicht. Als het lukt zal ik de foto’s hiervan bijvoegen, zodat jullie een beetje mee kunnen genieten van het prachtige uitzicht.
Na deze kabelbaan rit hebben we gelunched bij het meer waarover we ook uitzicht hadden. We waren van plan om terug om dit meer heen te rijden. We kwamen hierbij over een dam, wat er ook fantastisch uitzag. Dus hier zijn we even uit de auto gestapt om weer wat foto’s te maken.
De hele heen en terug reis zijn we door een prachtig gebied gekomen, dus we hebben onze ogen weer uitgekeken.
’S Avonds zijn we lekker uiteten geweest en een drankje gedaan in een club. Zondag heb ik een lekker relax dagje gehouden, bij het zwembad gelegen, naar een winkelcentrum geweest en lekker gelunched.
Vanaf morgen ga ik twee weken bij Reserveringen aan de slag, ik ben benieuwd!

Allemaal groetjes thuis en een dikke kus,
Simone

  • 22 November 2013 - 15:43

    Gemma:

    Hallo Simone, wat leuk weer zo'n verslag. Als ik nog net zo jong zou zijn als ik er uit zie dan zou ik dezelfde opleiding gaan doen als jij nu doet en dan ook daar stage gaan lopen, maar ja helaas ben ik al wat ouder en zit het er niet in, ha ha ha wat een grap van die ...... tante. Maar serieus het ziet er ontzettend mooi uit op de foto's qua verscheidenheid aan natuur en natuurlijk de township's daar zal je niet vrolijk van worden als je beseft hoe de mensen daar dagelijks moeten leven. Wat dat betreft zijn wij verwent maar bij die mensen zie je vaak dat ze toch stralen en dat zie je hier weer niet met alles wat we hebben. Wat ik ook ontzettend leuk vind om te lezen dat je echt geniet en er op uit gaat, dat had ik niet verwacht van je. Laten we het maar niet meer hebben over al het eten wat je daar weg werkt want daar sta ik ook van te kijken.
    De foto's aan het strand om jaloers op te worden nu het hier alleen maar kouder en natter wordt, dat meisje wat bij je is had wel een zusje kunnen zijn, jullie lijken wel wat op elkaar zo van de foto.
    Simone dit waas het weer n ik kijk weer uit naar je volgende verslag over het werk bij de afdeling reserveringen en je belevenissen. Blijf op je hoede, dikke kus van je tante,
    Groeten Cees en Gemma

  • 01 December 2013 - 21:48

    Marjo:

    Lieve Simone,
    Ben weer bij van je laatste twee verhalen, geweldig. Jou verhalen om van te smullen, je werk/stage is wisselend, leuk en steeds weer spannend wat er gaat komen. De tripjes in de weekenden samen met Marcella, om jaloers op te worden, heerlijk. De foto's geven een klein beetje inkijk op wat jij allemaal ziet, meemaakt en de dieren geweldig zo dicht bij.
    Simone doe je best (overbodig voor je), als het kan trek er op uit en geniet ervan, we wachten weer op je volgend verhaal.
    Hier alles is alles oke. Dikke kus, groetjes oom Jos en tante Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2014

Laatste dagen genieten ..

27 December 2013

Time flies..

17 November 2013

Weekendje Durban, weekje nacht, dagjes genieten

28 Oktober 2013

Weer een update..

04 Oktober 2013

Al vijf weken in Afrika
Simone

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 8826

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: