Weer een update.. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Simone Koert - WaarBenJij.nu Weer een update.. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Simone Koert - WaarBenJij.nu

Weer een update..

Blijf op de hoogte en volg Simone

28 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Goedemorgen allemaal!

Vanaf gisteren is het bij ons een uurtje later dan in het koude Nederland, waar de wintertijd is ingegaan. Hier wordt het lekker zomer, dus doen we niet aan wintertijd. Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie op de hoogte heb gesteld van mijn avonturen hier in Afrika, dus deze morgen ga ik weer leuk een verhaal voor jullie typen.
Het weekend van 5 oktober besloten we om naar een paardenrace te gaan. Hier ben ik samen met Marcella en Bart heen geweest. We kwamen er aan en keken toe. We zagen iedereen in het veld staan, dus dat mochten wij ook. We waren bij een waterbak gaan staan, hier moesten de paarden over een hindernis springen om vervolgens in een waterbak te belanden. De eerste vijf keer was leuk om te zien en af en toe een paard dat weigerde. We hadden het na een half uur wel gezien en besloten weer weg te gaan.
We gingen ergens lunchen en besloten dit bij Zoo Lake te doen. Dit is een groot park met een meer erin. We zijn bij de plaatselijke bowlingclub gaan eten. Het was erg lekker en konden zelf nog genieten van een jeu de boules wedstrijd. Daarna hebben we nog een rondje gelopen door het park, maar het was erg warm deze dag.
’s Avonds gingen we weer lekker braaien en zondag besloten we te gaan wakeboarden op een baan daarvoor gemaakt. Ik ging Kneeboarden, aangezien de water ski’s er niet uitzagen. Dit waren twee houten plankjes. Dit kneeboarden was geen succes. Ik heb een beetje aan het touw gehangen, kneeboard verloren en weer terug gezwommen. Fijn dat je dan de verdere week met spierpijn in je armen rondloopt.
Deze avond gingen we bij de Carnivor eten. Heel leuk restaurant waar je van alles krijgt om te eten. Zebra, Krokodil, Koedoe en meer. Vooral de Zebra vond ik erg lekker. Ze komen dan met een groot spit aan je tafel en snijden een stukje voor je af.
Maandag begon weer een week Front Office, weer een week achter de receptie van het hotel. Meestal had ik vroege diensten, maar vrijdag had ik een late dienst. Een late dienst is van 14.00 tot 23.00. Savonds is er een stuk minder te doen, dus het is vooral wachten totdat het 23.00 is, wanneer voor mij ook het weekend zou beginnen!
Zaterdag ochtend zijn Marcella en ik vroeg naar het vliegveld gereden, waar Stan en Monika aankwamen. Dit zijn twee studenten, die in Kaapstad stage lopen en een weekendje Johannesburg kwamen bezoeken. Zaterdag zijn we naar Constitution Hill geweest, dit was vroeger een gevangenis en nu wordt het gebruik als gerechtshof. Dit was interessant, maar we hadden het al snel weer gezien.
’s Avonds zijn we lekker uiteten geweest en daarna hadden we een tafel gereserveerd in een club, waar Goldfish draaide. Dit was een hele leuke avond en hele leuke club.
Zondag ben ik met Tim en Bart naar Body Worlds geweest. Dit is twee jaar geleden ook in Nederland geweest, in Amsterdam. Het is heel erg interessant om allemaal te zien. Je ziet eerst de embryo’s, je bent nog zo jong, 10 weken, maar je ziet wel al handjes en voetjes, gewoon een heel klein mensje ben je al. Waar ik een kwartier heb staan kijken is een door midden gesneden hoofd, het idee dat dit een echt mens is geweest, is heel bizar. Maar het is zo interessant om allemaal te zien! ‘savonds hebben we weer lekker gebraaid! Zo hoort dat hier in Afrika!
Maandag had ik late dienst, wat betekent dat ik om 14.00 moest beginnen. Stan en Monika wilden graag naar het Lion Park. Ik ben hier sochtends met hun heen gegaan en heb lekker een leeuwtje geknuffeld!
Dinsdag was alweer hun laatste dag hier in Johannesburg, en gingen we lekker lunchen met zn allen, waarna ik weer mocht beginnen aan mn late dienst. Woensdag had ik ook nog late dienst.
Donderdag was ik vrij. Deze dag was Orlando jarig en gingen we braaien voor zijn verjaardag. Deze dag gingen we lekker lunchen en hebben we inkopen gedaan voor de avond.
Vrijdag en zaterdag weer vroege dienst en zaterdagavond lekker bij de Italiaan uiteten met de hele groep. Dit was erg lekker. Kreeg een hele pan vol met pasta. Deze pan kon ik met twee anderen van mij delen, dus jullie kunnen je wel voorstellen dat het erg veel was. Hier in Afrika is het normaal om dan een doggybag te vragen om je eten mee te nemen. Het personeel vraagt dit ook heel vaak aan je. Ik had geen zin om de volgende ochtend dit te eten, dus anderen mochten mijn pasta meenemen.
Zondag ben ik met Marcella en Egbert naar Monte Casino geweest. Zoals de naam al zegt, is dit een casino, maar het lijkt net een kermis. Je komt binnen en het lijkt of je een of ander dorpje in bent gekomen, met restaurantjes en winkeltjes, een bioscoop, een theater en natuurlijk een casino. Het is heel erg nep en rumoerig. We hebben ons geld verspild en een drankje gedaan, daarna zijn we weer weg gegaan. ‘savonds hebben we lekker sushi gehaald en op tijd bedje in, om weer fris een nieuwe werkweek te beginnen.
Afgelopen week heb ik op maandag van half 7 tot half 5 gewerkt, verder had ik de hele week trainingen. Dinsdag begonnen we met de training New Hire Orientation. Dit was voor al het nieuwe personeel. Normaal gesproken heb je deze training als je hier net werkt. Nu is het allemaal een beetje verlaat en sommige andere in de groep werken hier al een half jaar. We hebben de geschiedenis geleerd en de verschillende brands van de Carlson Rezidor Group waar Radisson Blu onder valt. De verschillende values van het bedrijf en het motto etc.
Woensdag hebben we de Yes I Can! Training gehad. In elk Carlson Rezidor Group hotel waar je binnen loopt, draagt het personeel het Yes I Can! Speldje. Yes I Can! = It’s what we say, it’s what we do, it’s who we are. Het ging erom hoe we deze houding uitstraalden, hoe we gasten deze believing konden overdragen en hoe we eventuele problemen konden oplossen door middel van de Yes I Can! attitude! Het was hele leuke dag. Donderdag hadden we de Responsible Business Training. Dit ging over de verantwoordelijkheden tegenover de natuur, de medemens en de samenwerking met elkaar. Dit was meer een aardrijkskundige dag, maar het was ook wel interessant. Tijdens deze drie dagen werden we altijd voorzien van heerlijk hapjes en drankjes. We hadden verse sapjes en zelfgemaakte koekjes, muffins, mueslirepen, fruit, yoghurt. Al waren sommige delen wat saaier, de hapjes sleepten ons er wel doorheen!
Afgelopen weekend zijn Marcella en ik naar een andere woning gegaan, welke dichter is bij ons hotel. Zaterdagavond hadden we een verjaardagsbraai, zondag dagje rustig aan gedaan en genoten van het zonnetje in Afrika.
Bedankt voor jullie aandacht en het lezen van mijn avonturen. Fijn om te zien dat mensen het echt lezen! Speciaal voor al deze lieve mensen probeer ik een aantal foto's bij te voegen. (Lieve tante, op verzoek van jou!)
Dikke kus vanuit het nog altijd zonnige Afrika,
Simone

• 30 Oktober 2013 - 12:41

Marjo:

Heee Siem,

Whiehoe eindelijk weer een verhaaltje van jou! Leuk om te lezen wat je allemaal daar doet! Haha die verhalen over de trainingen die af en toe niet zon interessant zijn, maar met de lekkere hapjes herken ik wel!

xx

• 03 November 2013 - 21:24

Gemma:

Hallo Simone, wat ontzettend leuk dat je foto's hebt bijgevoegd. Wat een ontzettend lief mens ben je en dat straal je zo uit op die foto met kindje in stoeltje. Op die foto met auto zie je een lekke band maar als je in de auto kijkt zie wat voor rommelkonten jullie zijn. De foto's met die grote dieren , echt schitterend. Dit klinkt echt niet als saaie stage maar meer als een geweldig schitterende reis waarbij je ook nog voldoende stof opdoet om te gebruiken voor het behalen van een diploma. Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en veel mensen ontmoet en geweldige dingen onderneemt.
    Echt leuk voor je Simone, geniet met volle teugen van deze periode want dit komt nooit meer terug. Ja je oude tante (s)preekt maar wel uit ervaring hè.
    Als ik lees hoe vaak je eet en wat voor vreemde dingen sta ik daar wel van te kijken, altijd gedacht dat je niet de makkelijkste eter was, toch verkeerd begrepen zeker.
    Hier gaat verder alles zijn gangetje, druk met van alles en nog wat. Afgelopen week naar de krea-doe geweest met je moeder en nicht Dyanne, we hebben het erg gezellig gehad en nog maar wat aangeschaft voor het geval we niets te doen mochten hebben.
    Simone blijf genieten, bedankt voor je foto's maar ben nieuwsgierig naar meer. Heel veel liefs vanuit koud, nat en winderig Nederland. Groeten Cees en Gemma

• 08 November 2013 - 19:56

Pamela:

Siempje,

Heb weer je verhaal gelezen hoor, heel leuk! Jullie doen en zien echt super gave dingen. Vooral ook die kleine tijgers en alle andere mooie dieren.
    Ook die foto met jou en dat kindje vind ik mooi, was zeker wel indrukwekkend om te zien?
    Vind het leuk om ook wat foto's te zien, word ik wel nog meer jaloers van. Dat uitzicht, ook echt prachtig!
    En zebra eten is dat echt aan te raden? :p
    Geniet er nog lekker van meid en ik wacht wel weer op het volgende verslag.

Dikke kus Pamela