Al vijf weken in Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Simone Koert - WaarBenJij.nu Al vijf weken in Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Simone Koert - WaarBenJij.nu

Al vijf weken in Afrika

Blijf op de hoogte en volg Simone

04 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Lieve vrienden, familie en andere belangstellenden,Zoals ik in mn vorige verhaaltje al aankondigde, gingen we het weekend naar Drakensberg. Vrijdag vertrokken we met twee auto's, zeven personen en onze koffertjes naar Amphitheatre backpackers. De heenreis verliep soepel. We hebben alleen de politie om moeten kopen, aangezien de bestuurders rijbewijs, paspoort en alles in de andere auto lag. Als je hier een beetje geld geeft, doen ze niet zo moeilijk. Aangekomen bij de lodge om 22.00 ongeveer moesten we ons inchecken bij de receptie. Dit was in een tuinhuisje. We hoefden geen paspoort te laten zien of al iets betalen, ook geem creditcard garantie geven, alleen ons naam zeggen en een borg voor de sleutel geven. We konden alle drankjes, eten etc op kamer boeken. De eigenaresse vroeg ook gelijk of we de dag erna mee wilden met een hike tocht. Dit leek ons wel leuk, we zouden dan met een busje weggebracht worden en daar een tocht van 12 km doen. Waarbij we langs de op een na hoogste waterval zouden komen. We zijn een drankje gaan doen in de bar en daarna gaan slapen. In de bar hoorden we van een andere groep nederlanders dat het 500 rand per persoon kost om mee te gaan met de tocht. (Ongeveer 40/50 euro). En dat zij het adres hadden en we de toch makkelijk zelf konden doen. We probeerden de vrouw weer te zoeken om ons af te melden. De beveiliging vertelde ons dat het de volgende ochtend nog kon. Dat zouden we dan maar doen.  Om kwart over zeven belde we de eigenaresse op om te cancellen. Ze werd een soort boos en vertelde dat we gewoon moesten komen. Ze zou het bedrag gewoon op onze kamer zetten. We kregen een half uur van haar. Snel spullen gepakt en aangekleed zijn we toch maar mee gegaan. Toen we aankwamen bij de groep vroegen ze zich af of we naar het strand gingen.. aangezien we in korte broeken, hempjes en met zonnebrillen aankwamen. Het leek wel of de rest vam de groep op wintersport ging.. We kregen een lunchbox en een poncho mee. Onderweg was het bewolkt en regende het, gelukkig kwam af en toe de zon nog door. Na ongeveer twee uur rijden kwamen we aan op de plaats waar we gingen starten. In het begin was het bewolkt, maar het klaarde op. Wauw wat een mooi gebied! Wat is Afrika toch een mooi land! Helaas was op de top bewolking, zodat we niets konden zien. We zaten midden in een wolk. Om deze top te bereiken hebben we ongeveer een kilometer om hoog moeten klimmen. En dan bedoel ik echt klimmen, over rotsen. Dit was heel zwaar, maar we hebben het overleefd. Door de wolken was het heel koud en hadden de wintersporters toch wel gelijk met hun kleding. Toen we bij de waterval aankwamen, had er een waterval moeten zijn. Helaas is er nog maar 1 keer regen gevallen en deze waterval wordt gevoed door de regen.. Vandaar dat er geen waterval te zien was, alleen plassen water. De laatste kilometers moesten we door een mistwolk, dus aan het eind van de rit waren we nat en hadden we t nog kouder.De busrit naar huis stopten we bij een benzine station waar we lekkere warme drankjes konden halen. Bij de lodge terug hebben we gedoucht en klaargemaakt voor het diner. Voorgerecht griekse salade, hoofdgerecht steak met frietjes en nagerecht appelcrumble of cocktail. Het kwam allemaal snel achter elkaar, was niet van hoogstaande kwaliteit en soms sloegen ze iemand over. Maar wat verwacht je voor minder dan tien euro.. We zijn weer in de bar daar geweest, was weer leuke avond. Volgende dag naar huis rijden. Onderweg nog lekke band gehad, maar gelukkig waren er lieve mensen die m verwisseld hebben. Hebben wij ook meteen geleerd hoe het moet, voor de volgende keer..Maandag weer begonnen met alweer de vierde stage week. Weer een week meekijken met de front office. Het weekend was het tijd voor een feestje, h2o. Een festival met verschillende stages met andere muziek. Het was in een zwembad, maar het meeste water was eruit gehaald. Een heerlijk weekend gehad, lekker een zonnetje erbij.En weer klaar voor de volgende week. Vrijdag was me gevraagd of ik een week bij m&e, meeting and events, wilde helpen. Daar zijn een aantal personen weg, dus er was hulp nodig. Maandag begon ik daar dus. Eerst kreeg ik een korte rondleiding. Waarna ik werd gekoppeld aan een Afrikaans meisje, monika. We moesten buffet klaar zetten voor een meeting. Erg leerzaam, lepeltjes afdronken, kopjes stapelen, vloer dweilen, etensresten uit hoekjes halen. En ik was haar de hele tijd kwijt, dus heb ook nog uur besteed om haar weer te zoeken.Zo dit was alleen nog maar de ochtend. Om 11 uur moest ik met ander meisje helpen. Een vergaderzaal had een koffie break. Dus lief lachen naar de mensen en op de knop drukken als ze koffie wilden. Toen ze de zaal weer ingingen moesten we het opruimen. Toen mochten we zelf pauze houden. Na de pauze moest ik helpen bij de lunch. Het was een lunchbuffet, dus ik moest de gasten van drankjes voorzien en de vieze bordjes opruimen. Dit ging best snel, er waren maar twee vergaderzalen, dus twee keer een lunch.Na het opruimen van de lunch moest ik naar de general staff meeting. Toen ik daar met Marcella aankwam, was het al begonnen. We dachten echt, waar zijn we beland.. De HRmanager liep met een microfoon door de zaal heen. Maar gelukkig was het ook serieus en hebben we inzicht gekregen in het hotel. Na de meeting was er een buffetje met hapjes en drankjes en taaaart! Had ik het s ochtends toch niet voor niets klaar gezet! Nu had ik tenminste een schoon lepeltje.Er werd me verteld dat ik vanaf dinsdag weer bij de front desk, receptie, zou werken.Jullie kunnen we raden hoe blij ik was! Het was leuk om te zien hoe het daar werkt, maar 1 dag was lang genoeg.Als het goed is nog 4 weken receptie en dan is het tijd voor andere afdelingen. Ik hoop dat dat allemaal doorgaat, want ik heb er zin in. Jullie horen snel van me! Dikke kus, Simone

  • 04 Oktober 2013 - 17:58

    Pamela:

    Hee chick,

    Leuk om elke keer weer te lezen wat je meemaakt. Zo te lezen heb je het goed naar je zin en is het gezellig met de anderen. Op facebook zie ik af en toe wat foto's, ook erg leuk!
    Ik word van die verhalen wel een beetje jaloers hoor. Maar gelukkig mag ik ook nog :p
    Geniet er nog maar even van meid, want voor je het weet is het voorbij.

    Dikke kus Pamela

  • 05 Oktober 2013 - 17:06

    Gemma :

    Hallo Simone, wat leuk om weer zo'n verslag te lezen al lijkt het meer op vakantie dan stage, ha ha ha.
    Jullie zagen er in jullie zomerkleren echt onervaren uit om een tocht door bush en bergen in te gaan doen, maar jullie hebben het overleefd en je leert er van. Jammer dat niet even jullie er op geattendeerd hadden dat het wel koud kon zijn daar boven. Zelfs een wiel wisselen draai jij je hand niet meer voor om. Heb gelijk de ANWB opgezegd bel jou wel als je terug bent.
    Dit was het weer, heel veel lieve groetjes van ons Cees en Gemma

  • 05 Oktober 2013 - 17:09

    Gemma:

    Hi Simone, wil nog even vragen aan je of het ook mogelijk is dat je nog wat foto's plaatst????? Gemma

  • 06 Oktober 2013 - 22:36

    Marjo:

    Hallo Simone, Weer een heel verhaal, hartstikke leuk en wat een belevenis, de volgende keer in je rugzak een lekkere dikke trui. Afwisselend stage werk, soms vervelend maar wel een ruimere blik op wat je allemaal tegen kan komen en de tijd vliegt. Jullie zitten niet stil, de hele week stage en dan in het weekend genieten en veel ondernemen om zoveel mogelijk van het land te zien.
    Hier alles oke. Geniet ervan, succes en we wachten op je volgend mooi verhaal. dikke kus, groetjes Jos en Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2014

Laatste dagen genieten ..

27 December 2013

Time flies..

17 November 2013

Weekendje Durban, weekje nacht, dagjes genieten

28 Oktober 2013

Weer een update..

04 Oktober 2013

Al vijf weken in Afrika
Simone

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 8829

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: