Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Simone Koert - WaarBenJij.nu Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Simone Koert - WaarBenJij.nu

Johannesburg

Blijf op de hoogte en volg Simone

18 September 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Lieve allemaal,Hier weer een update van mijn leven hier! (Op aanvraag van mamsie) Ik ben hier nu begonnen aan mijn derde werkweek. De vorige week heb ik de late dienst gedraaid bij One Touch Service. Dit is de plaats waar je terecht komt als je het hotel belt of als je inhet hotel 9 belt. Als jullie dit hadden gedaan, kregen jullie hoogstwaarschijnlijk mij aan de telefoon. De late dienst wil zeggen van twee uur tot elf uur. Savonds wordt er veel door de gasten gebeld, die terug komen van werk en iets willen eten, willen dat hun kleding gestreken wordt etc. Bizar dat er mannen bellen en vragen voor een iron & board.. Ik heb nooit geweten dat ze dat zelf kunnen..Maar het was dus weer een weekje telefoons opnemen en staren totdat de telefoon weer een keer rinkelde! Op een informatie bord voor personeel in het hotel zagen Marcella en ik een activiteit hangen. Ons hotel doet aan responsible business. De activiteit van vorige week was helpen op een school voor disabled kids in soweto. Soweto is de grootste township van de wereld. We hebben meteen gevraagd of het mogelijk was om mee te gaan. En natuurlijk mochten we mee om te helpen! ( helaas hadden we late dienst en moesten we daarna gewoon weer aan het werk tot elf).Vrijdag was het dan zover, om 10 uur zouden we vertrekken en wij als goede nederlanders stonden klaar om kwart voor 10. Maar we zijn en blijven in Afrika, dus 11 uur vertrokken we met de bus naar Soweto. Het was iets minder dan een uur rijden. Eerste stuk was over de snelweg, daarna kwamen we in Soweto aan. Zo bizar om te zien waarin mensen hier leven. In Nederland bouwen we hutjes om in te spelen, hier woon je erin.. En dat er dan ineens naast de krottenwijk zo een groot stadion staat.. nog van het wk. Ook reden we langs een voetbalveld, waar het ongelofelijk druk was. Toen we bij het schooltje aankwamen kregen we eerst een rondleiding door de keuken, slaapkamers, badkamer en de klaslokalen. Alle kinderen hebben hier een rolstoel en staan op een rijtje. Het is zo mooi om te zien dat de medewerkers er alles aan doen om het leven van deze kinderen zo mooi mogelijk te maken. Ze organiseren soms ook een weekend, zodat de ouders van de kinderen een weekend voor zichzelf hebben. De kinderen zijn in goede handen. We hebben daar geholpen met de lunch en gespeeld met de kinderen. Het is zo indrukwekkend om te zien allemaal, de hele omgeving daar. De meeste van mijn collega's komen daar vandaan. Rond een uur of één gingen we weer terug naar het hotel. Omkleden en weer telefoon opnemen tot elf..Zaterdag waren we van plan om naar de grotten bij sterkfontein te gaan en rondleiding in een boot te doen. Het viel een beetje tegen, we moesten gewoon lopen en het was niet heel interessant. Daarna hadden we honger en gingen kijken voor een restaurant. We zagen langs de weg een bord met bungeejumpen, die zijn we gevolgd.We kwamen aan bij een mooie lodge. Hier zijn een paar van ons gaan bungeejumpen, niet allemaal. Ik niet. En nee niet omdat ik niet durf, maar ik wil een hogere.. deze was 60 meter. Voor het geval dat ik daarna niet meer durf, wil ik het gelijk goed doen.Na het bungeejumpen hadden we nog meer honger (we hadden nog niet gegeten), dus hebben we bij de lodge gegeten. Savonds zijn we op stap geweest.Zondag eerst uitbrakken, daarna naar het apartheidsmuseum geweest, dit was heel interessant. Dit heeft echt indruk gemaakt, alle foto's en verhalen. Savonds pizza gegeten en vroeg gaan slapen.Maandag weer vroeg op om weer nieuwe week stage te lopen. Deze week begonnen bij de receptie. Heel interessant allemaal, maar veel nieuwe informatie. Ook leuk in een overboekt hotel. Gasten willen niet naar een ander hotel, veel klagende gasten. Omdat het zo druk is, kunnen ze me nog weinig uitleggen. Ik kijk vooral toe en probeer het allemaal te begrijpen. Nog twee daagjes en dan is het weer lekker weekend! Heb er weer zin in. We gaan dit weekend naar drakensberg, dit is een heel mooi, groot natuurgebied, waar je kan wandelen, paardrijden etc. We hebben gereserveerd in amphitheater. Jullie horen weer van me hoe het was en zal keer proberen foto's te uploaden.Lieeefs Simone

  • 18 September 2013 - 20:04

    Laura:

    Heee siempie, wat klinkt het allemaal goed. We moeten binnenkort maar eens skypen!! Heeel veeel succes baby <3

  • 18 September 2013 - 20:11

    Marjo:

    Lieve Simone, Een heel lang, mooi bericht. Weer een hele belevenis voor je, wel leuk om het allemaal nu van dicht bij te zien, indrukwekkend. Stage werk gaat ook steeds beter, wordt leuker let maar op.
    Hier alles oke, wordt welkouder en nat. Tot de volgende keer, succes en een dikke knuffel. Marjo

  • 20 September 2013 - 11:41

    Marjolein:

    Haha ik zat de reacties te lezen en dacht: huuh? had ik al gereageerd? maar je kent ook een andere Marjo! Leuk om te horen over alle belevenissen en indrukken daar in t verre zuiden! Heel veel plezier dit weekend bij Drakensberg en we gaan snel skypen!

    En snapchats sturen ofcourse!!!

    xx Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2014

Laatste dagen genieten ..

27 December 2013

Time flies..

17 November 2013

Weekendje Durban, weekje nacht, dagjes genieten

28 Oktober 2013

Weer een update..

04 Oktober 2013

Al vijf weken in Afrika
Simone

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 8839

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: